FISHING SIMULATOR 2
PORADNIK POŁOWÓW RYB NA PRZYNETY SZTUCZNE „ FLIES ‘’ (MUCHY …ITP)
Na początek krótki opis rodzajów much wędkarskich w skrócie 1. sucha mucha (DRY) to ta co pływa na powierzchni. Charakterystyczne jest to, że jeżynka jest z koguta. Pióra siodłowe lub szyjne klasy I lub ewentualnie II Czyli muszą być sztywne. Suche dzielimy na bez skrzydełek lub ze skrzydełkami. Wykonuje się je z materiałów lekkich(jedwabie, cienkie niteczki) oraz ogonki, które zapewnią podporę całej muszki na wodzie. Generalnie lekkie materiały i dobrze pływalne. 2. mokra mucha ( WET) - ta co pływa pod powierzchnią(jak sama nazwa wskazuje).Materiały, które łatwo nasiąkają i szybko przenoszą muszkę pod powierzchnię. Jeżynka z kury ponieważ ma pióra miękkie, łatwo falują w wodzie i charakteryzują odnóża muszek. 3.nimfa (NIMF) do pierwsze stadium muszki, żyjąca przy dnie. To larwa. Najczęściej spotykane to: jętka, chrusta-pupa, kiełż, widelnica, i wszelkie inne, które zobaczysz w wodzie. 4. streamer - (mucha mokra specjalna) - jest imitacją rybki, dużych larw owadów i wszelkich żyjących skorupiaków i żyjątek w wodzie(pijawki).
Początki muchowe w Fishing Simulator 2
• Wybieramy łowisko np.: Fly River Forest
http://www.fishsim.net/addonsel.php?Ven … d%29&Strt=
• Instalujemy łowisko klikając OPTIONS >ADVANCED> IMPORT ADD-ON i wybieramy łowisko z listy

• Wchodzimy na łowisko i za pomocą klawisza F8 zasięgamy informacji o gatunkach ryb znajdujących się w łowisku i ich wielkości maksymalnych.

• Montujemy zestaw do połowów na muchę: • Klikamy na klawisz T przechodząc w ten sposób do zakładki Tackle symulatora • Klikamy na zakładkę Flies u góry wchodząc do podmenu wyboru much …

• Wybieramy muchę (każda mucha ma dobrany przez jej twórcę odpowiedniej wielkości haczyk na której jest wiązana ) • Do wyboru mamy muchy suche(oznaczenie Dry) • Muchy mokre ( oznaczenie Wet) , nimfy i streamery • Następnie dobieramy grubość przyponu (żyłka główna zawsze powinna być jak najgrubsza dostępna np. Sea dacron 100-120lb gdyż ryba jej nie widzi w symulatorze) do wagi poławianych ryb (zaczynamy np. od 2lb ) i zwiększamy jej grubość w zależności czy ryby nam zrywają żyłkę czy zmniejszamy jeżeli nie mamy brań

• Podobnie postępujemy z wielkością haczyka zaczynamy np. od wielkości 16-14( poniżej opis jak można zmienić wielkość haczyka łowiąc na muchę czy woblera) • Wielkość haczyka przy połowach na muchy itp. zmieniamy wchodząc w zakładkę Ledger i wybierając jeden z dostępnych tam zestawów np. link ledger , zmieniamy wielkość haczyka i powracamy do zakładki Flies ,aby założyć wybraną muszkę czy streamera wybrany przez nas haczyk zostanie przypisany do muchy

* Wybieramy kołowrotek wchodząc do zakladki "Reels"

* Wybieramy wędzisko wchodząc do zakladki "Rods"
* Wybieramy obciążenie lub digicork albo FS Digitherm zakładka "Attachements"

 • Wchodzimy na łowisko i zaczynamy łowić
Metody prowadzenia muchy w FS2
1. Zarzucamy zestaw pod nogi wędkarza i pozwalamy aby muszka spływała swobodnie z prądem . Zacinamy po usłyszeniu w głośniku lub słuchawkach sygnału brania i plusku ryby. 2. Zarzucamy zestaw pod nogi wędkarza lub na prawo albo lewo od niego i pozwalamy muszce płynąc z nurtem i w momencie kiedy znajdzie się w dogodnym miejscu ze względu na warunki połowu blokujemy żyłkę i utrzymujemy muchę w tym miejscu czekając na branie ryby Zacinamy jak wyzej po sygnale i plusku . 3. Zarzucamy zestaw dalej od wędkarza i blokujemy żyłkę pozwalając muszce spływać po łuku w określone miejsce gdzie spodziewamy się brań. Zacinamy jak wyżej. 4. Jeżeli nurt płynie w kierunku wędkarza zarzucamy muchę dalej i pozwalamy jej spływać swobodnie , wybierając zbędny luz żyłki , zacinamy jak wyżej
Metody od 1 do 4 stosujemy dla połowu na muchy suche (Dry)
Dla much mokrych ( Wet ) stosujemy metody 2 i 3 ze względu ,ze łowimy na nie w toni wody ( pod powierzchnią ) Zacinamy po sygnale brania i ugięciu się wędki
Dla streamerów i nimf stosujemy metody jak dla much mokrych (łowimy nad dnem lub poniżej połowy głębokości łowiska) czyli 2 i 3 Jeżeli łowimy na muchę na łowisku gdzie nie ma prądu wody (nurtu) zarzucamy muchę w określone miejsce i czekamy na branie lub zarzucamy dalej w łowisko i za pomocą klawisza A (automatyczne zwijanie żyłki) ściągamy muchę w kierunku wędkarza z wybraną przez nas prędkością, zacinamy po braniu i plusku(sucha mucha) lub sygnale brania i ugięciu się wędki ( muchy mokre, streamery i nimfy )
Kiedy zacinać poniżej screeny momentu tuz po sygnale i moment kiedy powinniśmy zaciąć łowiąc na suchą muchę :
* Widok tuż po sygnale brania : 
* Widok momentu zacięcia : 
Co na haczyk przy łowieniu na muchę . Najpopularniejsze przynęty zakładane na haczyk: leech medicinal, bluey , Black lub white widow , DB Jack pike , maggot AD Prawn .
Poniżej przykładowy zestaw do połowu na muchę suchą z założonym na żyłkę digicorkiem (w celu obserwacji warunków w danym miejscu łowiska)

1. Mucha 2. Digifloat lub digicork w przypadku much suchych , albo ciężarek oliwka lub FS Digitherm w przypadku much mokrych ,streamerów i nimf 3. Wybór muszki Na screenie widzimy po prawej stronie opisu ,że są to muchy mokre (Wet). W miejsce digicorka zakładamy FS digitherm lub ciężarek np. najmniejsza oliwka Dopisek „ salt” lub „sea” przy nazwie muchy dotyczy much stosowanych w połowach morskich
Na koniec !!! Muchy suche po założeniu obciążenia mogą pełnić role much mokrych i na odwrót muchy mokre po założeniu na żyłkę digithermu lub digicorka mogą być używane jako muchy suche.
Warunki połowu obejmują: temperaturę , tlen ,światło i współczynnik ph w danym miejscu łowiska !!!!
Powodzenia w połowach na muchy i samych rekordowych ryb na łowiskach muchowych słodkowodnych jak i morskich życzy Wojtek(da3mon) :D
Powyższy poradnik jest mojego autorstwa wszelkie kopiowanie , powielanie i zamieszczanie na innych stronach i forach internetowych bez mojej zgody stanowi naruszenie praw autorskich i jest prawnie zabronione z poważniem Wojtek(da3mon)
|